הוראה מתקנת (מותאמת) בעברית ובחשבון

מרכזת:

הגב' נורית פרופ

מרצי התכנית:

  • ד"ר אילנה ישראל
  • הגב' אירית גלנץ
  • הגב' אילת אזולאי
  • הדב' יפעת בן נון
  • הגב' מרים הורביץ


מנושאי הקורס:

  • התמקדות בקריאה וכתיבה: שיטות וכלים לקידוד והבנת טקסטים
  • תרגול קריאה ברמות שונות, ופיתוח
  • כישורי כתיבה עם דגש על תקינות ובניית משפטים מורכבים.
  • מיומנויות בחשבון: פיתוח יכולות בינה מתמטית, הבנת מושגים בסיסיים ומתקדמים, פתרון בעיות מתמטיות דרך גישות שונות ושימוש בכלים טכנולוגיים.
  • טיפול בבעיות קשב וריכוז: שיטות לשיפור הריכוז והתמקדות בכיתה, אימון ואספקטים מעשיים לפיתוח יכולת לשימוש במשך זמן ממושך.
  • אינטגרציה עם חינוך מיוחד: כלים ושיטות המאפשרים אישור וסיוע לתלמידים עם צרכים מיוחדים בלמידה.
  • שיטות בהוראה מותאמת (מתקנת): יצירת סביבת למידה מתקנת ופורצת דרך בכיתה, כולל גיוס כלים ומדריכים למורים ליישום
    המתודולוגיות בצורה אפקטיבית.
  • סוגיות בבעיות רגשיות והפרעות חרדה
  • הקשר בין הדימוי העצמי והתפקוד, דרכים לחיזוק הדימוי העצמי והרווחה הנפשית
  • אקלים כיתתי מיטבי, השפעת סגנון ייחוס על ההתנהגות היומיומית, מאפיינים טיפוסיים לבעלי לקויות למידה
  • הכרות עם בעלי תפקידים בצוות רב מקצועי לאיתור אבחון וטיפול: רופא נוירולוג, פסיכיאטר ילדים ונוער, פסיכולוג, מרפא בעיסוק, קלינאי תקשורת
  • היכרות עם מגוון תרפיות, גישות ושיטות לעיצוב התנהגות, התעמלות מתקנת, שק"ד בהפניה להעמקת ממצאי האבחון

 

מטרות ומבנה הקורס:

  • להכשיר מורות מומחיות בתחומי ההוראה המותאמת- מתקנת.
  • הלימודים בקורס נוגעים בתחומים המעשיים והעיוניים של ההוראה המתקנת בקריאה, בכתיבה ובחשבון. כמו כן, מקנה הקורס גישות, שיטות וכלים למתן מענה לקשיים הלימודיים של תלמידים עם הפרעות הלמידה, במגוון שיטות ודרכים מסורתיות וחדשניות. 
  • הלמידה מתבססת על לימוד תיאוריות וגישות ויישומן בשטח תוך קבלת ליווי ומענה מקצועי ממרצי התוכנית ומומחי התוכן השונים.
  • הלמידה מאופיינת בתהליכים קבוצתיים ושיתוף תוך יצירת קבילת לומדות תומכת ומשמעותית.

 

היקף הלימודים

240 ש"ב

הוגש להכרה ל 30 ש' לאופק
בכפוף לתנאי משרד החינוך

יום הלימודים

יום שלישי בין השעות:
9:00-15:45
למידה היברידית (למידה ב- ZOOM ומפגשים בקמפוס המכללה)

תנאי קבלה

* תעודת מורה בכירה ממוסד מוכר להכשרת עו"ה או רישיון הוראה
* תואר ראשון בממוצע ציונים 80 ומעלה
* הוראה בפועל, ותק של 5 שנים לפחות
* ועדת קבלה

תעודה למסיימות

תעודה בתחום "הוראה מותאמת" בעברית וחשבון ממכללת "בית רבקה"

התרגשתי בביצוע מטלת הסיכום.
ידי דפדפו על הדפים הרבים של ידע מקיף ומעמיק, שנלמד על פני שנה שלימה.
אני ממש מודה לך מעומק ליבי על היסודיות והרצינות, על הנעימות והחביבות.
אני תפילה שאצליח בע"ה ליישם בשטח את הנלמד בצורה טובה ולהביא ברכה ושמחה לליבותיהם של ילדים רבים, אשר יראו בע"ה שהם יכולים להצליח ובגדול!!
תודה רבה על הלמידה השנה, קיבלתי המון ידע ותובנות, בעיקר לאור העובדה שאני מלמדת בכיתות הנמוכות.

לאה מזרחי

אני מודה לך מקרב לב על הקורס המדהיםםם שמסרת לנו.
נהנתי מכל שיעור הן מהתכנים החשובים הרלוונטים אלי מאוד במסגרת תפקידי כמחנכת ביסודי., והן מהארגון והסדר המובנה.
המקצועיות שלך ניכרת בכל פרט! נתרמתי מאוד, ואין לי ספק שאשתמש בידע שצברתי בהמשך עבודתי בעז"ה
תודה לך על המאמץ והטרחה בהקלטת השיעורים..שיישארו לנו נכס יקר לעתיד ויעזרו בהמשך הדרך.
מאחלת לך שתמשיכי לעשות חיל בתפקידך ותתברכי בשפע של טוב בכל המצטרך לך ולמשפחתך.

מעריכה ומודה מאוד, ריקי בייץ'

אין בפי מילים להודות על הקורס המדהים שלימדת אותנו!
מרגישה עשירה בידע,
אכתוב לך בהמשך פירוט, כי לימדתי את תלמידותיי השנה בשיטה.
מעריכה מעומק לב! ומודה לה' על הזכות העצומה ללמוד השנה את הקורס איתך.
בהערכה רבה,

תמר שבתאי

גם אלו מעניינים אותך?

נגישות
go up

לא מרשה לעצמי להשאר בחוץ

מלאי את הפרטים שלך ונחזור אליך לרישום